arik.fi / Projektit / Pelit

Boneworm

Julkaistu 1998 / Päivitetty 9.8.1998

Kuvaus

Boneworm on vinkeä matopeli, jossa päämääränä on syödä niin paljon luita kuin pystyy, törmäämättä itseensä, seinään tai vilkkuviin miinoihin. Jokaisesta kymmenestä syödystä luusta leveli nousee yhdellä, ja ruutuun ropsahtaa lisäharmiksi neliskanttinen laatikko, johon luonnollisesti ei myöskään saa törmätä. Alussa pisteitä tulee 10 per luu. Seuraavalla levelillä pisteitä tulee 15 ja niin edelleen. Pelin päätyttyä lasketaan loppupisteet, joita kasvattavat kerätyistä luista ja noustuista leveleistä saatu bonus. Hi-score -listalle päätyy kymmenen parasta pelisuoritusta.

Alussa kannattaa ajaa setspeed.exe. Tällä säädetään madon nopeus. Mitä suurempi luku, sitä hitaammin mato liikkuu, eli toisinsanoen sitä enemmän peliä hidastetaan. Vanhalla PII 300MHz koneella sopiva luku on siinä 80 tienoilla. Nykyaikaisella koneella DOSBoxilla pelatessa luku 30 on hyvä, kun DOSBoxin dosbox-0.74.conf -tiedostosta säätää [cpu] osion alle rivin cycles=fixed 50000.

Tietoja ohjelmasta

Peli vaatii DOS:in. Nykykoneissa pyörittäminen onnistuu DOSBoxilla. En ota mitään vastuuta ohjelman mahdollisesti aiheuttamista vahingoista; kukin käyttää ohjelmaa omalla vastuullaan.

Copyright © AriK

Lataa

Boneworm v1.3 1998-08-09 (MS-DOS 6.2)

Kommentit

Nimi

Kommentti

Kirjoita ilman välimerkkejä: e.n, o.l.e, r.o.b.o.t.t.i!

Admin

Käyttäjätunnus

Salasana